استفاده از بینش حراج برای تجزیه و تحلیل بهتر رقبا PPC

thumbnail

تجزیه و تحلیل رقابت باید یک وظیفه منظم برای هر کسی باشد که در مدیریت فعالیت های PPC مشارکت دارد. همگام بودن با اینکه رقبای شما از پیام رسانی چه استفاده می کنند ، چه کلمات کلیدی مناقصه ای ارائه می دهند و جایی که با شما همپوشانی دارند برای حفظ اهمیت فعالیتهای شخصی شما مهم است.

بخش های حراج بینش در Google Ads و Microsoft Advertising اطلاعات زیادی در مورد محل رقابت رقبای شما علیه شما ارائه می دهند. بیایید به چگونگی مشاهده اطلاعات حراج و سپس چگونگی دستیابی یافته ها به روند مدیریت حساب خود بپردازیم.

دسترسی به بینش حراج

تا زمانی که حساب شما داده کافی داشته باشد ، می توانید اطلاعات آماری حراج را در سطح حساب ، کمپین ، گروه تبلیغات یا کلمات کلیدی (یا مجموعه ای از کلمات کلیدی) مشاهده کنید. تقسیم بندی می تواند به شما این امکان را بدهد که رقبای خاص به چه موضوعاتی اهمیت می دهند ، بر اساس آن موضوعات در رادار هر کمپین نشان داده می شوند.

Google Ads

برای رفتن به Auction Insights از داخل حساب Google Ads خود ، روی “مبارزات” در نوار کناری سمت چپ کلیک کنید و “مناقصه حراج” را از منوی ظاهر شده انتخاب کنید. این بینش های گسترده حساب را نشان می دهد.

برای داده های بیشتر تقسیم بندی شده ، کادرهای تأیید موجود در کنار کمپین های فردی ، گروه های تبلیغاتی یا کلمات کلیدی مورد نظر خود را انتخاب کنید و گزینه “اطلاعات حراج” را در نوار آبی بالای جدول کلیک کنید.

اکنون جدولی مشاهده خواهید کرد که لیستی از مارک هایی را که برای نتایج جستجو برای بازه زمانی انتخاب شده با نام تجاری شما مطابقت دارند ، نشان می دهد.

در اینجا آماری که می بینید بر اساس ستون مشاهده خواهید کرد:

  • سهم برداشت: تعداد نمایشهایی که دریافت کرده اید ، تقسیم بر تعداد نمایشهایی که واجد شرایط دریافت هستید
  • نرخ همپوشانی: درصدی از تبلیغات رقبا در همان زمان تأثیرگذاری در تبلیغات رقبا وجود دارد
  • موقعیت بالاتر از نرخ: درصد زمانی که یک تبلیغ رقبا در نتایج جستجو بالاتر از شما نشان می دهد
  • نرخ بالای صفحه: درصد نمایش تبلیغات تجاری در هرجای مجموعه برتر تبلیغات در نتایج جستجو
  • ABS نرخ بالای صفحه: درصد نمایش تبلیغات یک مارک در موقعیت شماره 1 در بالای نتایج جستجو
  • رتبه بندی بیشتر از سهم: درصد زمانی که تبلیغ شما بیشتر از تبلیغ رقبا نشان داده شده است یا وقتی که آن تبلیغ نکرده است ، نمایش داده می شود

مایکروسافت تبلیغات

برای دسترسی به اطلاعات حراجی در Microsoft Advertising ، به دنبال برگه “اطلاعات حراجی” در بالای صفحه ، در کنار “کمپین ها” باشید. همچنین می توانید با انتخاب مواردی که می خواهید از جدول وارد کنید و سپس Auction Insights را برای سایر کمپین ها / گروه های تبلیغاتی / کلمات کلیدی مشابه Google Ads به مزایای Insights دسترسی داشته باشید.

مطالب مرتبط  در داخل محکمه داوری: 17 نکته برای تهیه پیش نویس جوایز چشمگیر

Microsoft Advertising همچنین دارای گرافیکی است که به شما امکان می دهد تغییرات متغیرهای رقبا را در طول زمان تغییر دهید و همچنین خلاصه ای را در قالب نمودار میله ای مشاهده کنید. جالب است که گزینه نمودار یکی از ویژگی های Google Ads است!

معیارهای موجود علاوه بر میانگین موقعیت ، همان Google Ads است.

استفاده از بینش حراج

بنابراین ، چگونه می توانید این گزارش را برای روند مدیریت حساب خود عملی کنید؟ در اینجا چند نکته برای بررسی موارد و نحوه استفاده از یافته ها در حساب های خود آورده شده است.

رقبای جدید را شناسایی کنید

بینش حراج برای پرچم گذاری رقبای جدید که شروع به افزایش تلاش های تبلیغاتی می کنند بسیار مناسب است. اگر نام جدیدی مشاهده کردید که به آن برخورد نکرده اید ، می توانید این افراد را با مشتری یا تیم بازاریابی خود مطرح کنید تا تجزیه و تحلیل بیشتر در مورد آنچه رقبا به صورت آنلاین انجام می دهند را تحریک کند. گاهی اوقات افرادی که بیشتر در جستجو با نام تجاری شما رقابت می کنند لزوما افرادی نیستند که به عنوان برترین رقبا شناخته شوند.

علاوه بر این ، می توانید بفهمید که آیا مارک هایی که وجود داشته اند اما قبلاً کارهای زیادی را با جستجوی پولی انجام نداده اند ، شروع به صرف بودجه بیشتری برای جستجو می کنند. اگر می بینید که یک رقیب در گذشته به طور ناگهانی از نرخ همپوشانی بالایی برخوردار است ، می دانید که آنها احتمالاً بودجه خود را افزایش داده اند.

همچنین می توانید تشخیص دهید که رقبا در حال ارائه محصولات یا خدمات مختلف یا حتی مناطق مختلف هستند. به عنوان مثال ، اگر کمپین های جداگانه ای برای کشورهای مختلف داشته باشید ، ممکن است مشتری در ایالات متحده با هم تداخل داشته باشد اما در کانادا مشاهده نکرده اید. با نظارت بر اطلاعات حراجی ، می توانید ببینید که آیا آنها تلاش تبلیغاتی خود را در کانادا گسترش می دهند یا تلاش های بالقوه بین المللی برای توسعه را پرچم گذاری می کنند.

Google Ads و Microsoft Advertising را مقایسه کنید

غالباً ، لیست رقیبی که در Google Auction Insights نشان داده می شود ، با آنچه در Microsoft Advertising نشان داده می شود متفاوت است. به طور کلی ، رقبای کمتری در بخش مایکروسافت فعال هستند و کسانی که بیشترین هزینه را در گوگل دارند ممکن است حتی در مایکروسافت رقابت نکنند. بعضی اوقات ، می توانید رقبای کاملا متفاوتی را نسبت به Google در Microsoft نشان دهید.

مطالب مرتبط  SEO برای جاوا اسکریپت واکنشی با استفاده از React یا Vue با NodeJS و سایر پشته های باطن

برای شناسایی بالقوه رقبای دیگر و همچنین به دست آوردن تصویر دقیق تر از تاکتیک های بین کانال آنها ، حتماً مایکروسافت و همچنین Google را در تجزیه و تحلیل Auction Insights خود قرار دهید.

تغییرات تاریخی را پیگیری کنید

با برداشتن گزارشات به ماه و بررسی اینکه کدام مارک افزایش یافته و کدام یک کاهش یافته است ، می توانید تغییرات فعالیت مناقصه را به مرور پیگیری کنید. برای Google Ads ، برای دریافت این داده ها باید گزارش ها را به صورت دستی برای دامنه های مختلف تاریخ بکشید. اما مایکروسافت تبلیغات با نشان دادن نمودارها به طور مستقیم در رابط ، این تجزیه و تحلیل را آسان می کند.

با نگاهی به Auction Insights براساس ماه ، می توانید روند فصلی را شناسایی کنید. آیا سایر مشاغل همزمان فعالیت شما در جستجو را افزایش می دهند؟ همچنین ممکن است پاسخ به رویدادهای فعلی (مانند چگونگی تنظیم تلاشهای PPC هنگام ضربه COVID-19) را مشاهده کنید.

ببینید چه کسی مارک شما را پیشنهاد می دهد

مناقصه نام تجاری در صنعت PPC موضوعی است که اغلب مورد بحث است و بسیاری از استدلال های موافق یا مخالف ، معتبر است. اما یکی از مزایای پیشنهادات تجاری می تواند گزارش بینش حراج باشد ، به ویژه در فضاهایی که شرکت ها اغلب به نام یکدیگر پیشنهاد می دهند.

با دسترسی به اطلاعات آماری حراج برای تبلیغات تجاری خود ، می توانید تصویری از سایر شرکت هایی را ببینید که بیشترین پیشنهاد را برای نام تجاری شما انجام می دهند. همچنین می توانید مشخص کنید که کدام یک بیشترین بودجه و بالاترین پیشنهادات را به مناقصه رقیب بر اساس سهم تأثیر بیشتری در گزارش اختصاص می دهند.

نظارت بر بینش حراج خود را شروع کنید

اگر قبلاً نظارت بر Auction Insights را به عنوان یک کار منظم در روند مدیریت PPC خود قرار نداده اید ، برای بررسی این داده ها یادداشت کنید. این فرصت را خواهید داشت که رقبای اصلی را شناسایی کرده و ماه به ماه فعالیت های مناقصه آنها را پیگیری کنید. در این گزارشات خود وارد حسابهای خود شوید و ببینید چه چیزی پیدا می کنید!

The post استفاده از بینش حراج برای تجزیه و تحلیل بهتر رقبا PPC appeared first on سرچ موتور جستجو.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top