آیا Google به ابزار پارامترهای URL احترام می گذارد؟

thumbnail

هر سایت تجارت الکترونیکی احتمالاً با “ابزار پارامترهای URL” آشنا است. این ویژگی در کنسول جستجوی Google است که SEO ها مدتهاست که برای کنترل خزیدن وب سایت های خود از آن استفاده می کنند. در این ابزار ، شما Google را به آنچه پارامترهای URL مختلف شما انجام می دهد و چگونه Google باید آنها را خز کند (“” اجازه دهید Googlebot تصمیم بگیرد “،” بدون URL “و غیره) را به Google اطلاع می دهید. Google اسناد و مدارک گسترده ای را در مورد تنظیمات مختلفی که می توان پیکربندی کرد و نحوه تعامل فرمانهای crawl با یکدیگر ارائه داد.

با این حال ، به تازگی این ابزار را به بخش مبهم “ابزار و گزارشات میراث” مبهم منتقل کرده است. از آن زمان تا کنون ، نمی دانم معنی این ابزار چیست. آیا این فقط راهی برای طبقه بندی یک ویژگی قدیمی است؟ آیا Google قصد دارد غروب آن را در نهایت غروب کند؟ آیا Google حتی از دستورات اینجا استفاده می کند؟

نکته جالب دیگر این است که هنگام بررسی پرونده های ورود به سیستم مشتری ، با نمونه هایی روبرو شدیم که به نظر نمی رسد Google طبق قوانین تعیین شده در ابزار پارامتر URL مطابقت داشته باشد.

مطالب مرتبط  Yelp داشبورد تبلیغات را به Yelp برای تجارت وارد می کند ، ویژگی های جدید تبلیغات را آغاز می کند

برای کسب اطلاعات بیشتر ، تصمیم گرفتم یک تست را انجام دهم. من یکی از سایت های تست خود را گرفتم و پارامترهای URL را یافتم که گوگل در حال خزیدن است. با استفاده از گزارش پوشش نمایه Google ، من تأیید کردم که Googlebot در حال خزیدن پارامترهای زیر است:

?cat
?utm_source
?utm_medium
?utm_campaign
?ref

در تاریخ 26 ژوئن ، من جلوتر رفتم و این URL ها را به گزارش پارامترهای URL Google اضافه کردم. من به Googlebot بطور خاص دستور دادم که “بدون URL” را خز کند.

سپس منتظر شدم و ناظر بر خزیدن Google از سایت بود. پس از جمع آوری داده های ارزش چند هفته ، می بینیم که Google هنوز در حال خزیدن این پارامترهای URL است. پارامتر اصلی ما قادر به پیدا کردن فعالیت در URL های “گربه” بودیم:

با بزرگنمایی کمی بیشتر ، می توانید ببینید که این موارد تأیید شده در رویدادهای Googlebot است که در تاریخ 27 ژوئن یا بعد از آن ، پس از پیکربندی تنظیمات crawl رخ داده است:

ما همچنین با استفاده از ابزار بازرسی URL Google توانستیم فعالیت خزیدن URL های “گربه” و “؟ utm” را تأیید کنیم. بعد از اتمام قوانین جدید توجه کنید که چگونه URL ها “آخرین خزنده ها” را دارند.

مطالب مرتبط  آیا نوسانات اخیر الگوریتم گوگل مربوط به COVID-19 است یا طبیعی است؟ پانل زنده برای بحث در روز سه شنبه

این برای SEO چیست؟

در حالی که ما شاهد فعالیت بیش از حد خزنده نیستیم ، این نشانگر آن است که ممکن است Google همیشه از ابزار موجود در ابزار پارامترهای URL رعایت نکند. به خاطر داشته باشید که این یک سایت کوچکتر است (در حدود 600 صفحه) بنابراین مقیاسی که در آن پارامترهای URL خزنده می شوند بسیار پایین تر از یک سایت بزرگ تجارت الکترونیک است.

البته این به این معنا نیست که Google همیشه از گزارش پارامترهای URL نادیده گرفته است. با این حال ، در این نمونه خاص ، ما می توانیم ببینیم که ممکن است چنین باشد. اگر شما یک سایت تجارت الکترونیکی هستید ، توصیه می کنم در مورد خزیدن پارامترهای Google از فرضیات خود استفاده نکنید و پرونده های گزارش را برای تأیید فعالیت خزیدن بررسی کنید. به طور کلی ، اگر به دنبال محدود کردن خزیدن یک پارامتر خاص هستید ، من به رباتها اعتماد می کنم. اول و مهمتر از همه.

پست آیا Google به ابزار پارامترهای URL احترام می گذارد؟ برای اولین بار در موتور موتور جستجو ظاهر شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top