آیا پرونده ضد انحصاری گوگل احتمال موتور جستجوگر اپل را بیشتر می کند؟

thumbnail

چه موقع اپل یک موتور جستجوی کامل را راه اندازی می کند؟ این سوال چندین سال است که مورد بحث است. اما تحولات اخیر ، به ویژه اقدام ضد انحصاری وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) علیه گوگل ، ممکن است برنامه هایی را که اپل برای جستجوی آن به تنهایی انجام می دهد ، تسریع کند.

می توان استدلال کرد که سیری یک موتور جستجو است. با این حال ، سیری علاوه بر نقشه های اپل ، بسیار متکی به گوگل و Yelp است. از iOS 14 ، سیری مستقیماً در نتایج جستجوی فدراسیون که از نوار جستجوی اپل آغاز شده است ، وب سایت هایی را “پیشنهاد” می کند (به نمودار زیر مراجعه کنید).

پیوندهای مستقیم به وب سایت ها در SERP موبایل اپل

در آیفون ، کاربران می توانند از صفحه اصلی به سمت راست بکشید تا جستجو را شروع کنند. اپل معمولاً نتایج Google را در بالا ارائه می دهد که در Safari باز می شوند همانطور که با آیکون های Safari نشان داده می شود ، و در بسیاری از موارد “وب سایت های پیشنهادی سیری” به دنبال آنها می آید. این پیوندها کاربران را مستقیماً به سایتهای ناشر و نه از طریق Google می فرستند. (پیوند “نمایش بیشتر” یک صفحه کامل از نتایج وب سایت را با نمادهای مارک دار باز می کند.) همچنین نتایج مبتنی بر برنامه و سایر محتوای “محلی” از تلفن کاربر (به عنوان مثال ایمیل) وجود دارد.

سیری پیشنهاد کرد وب سایت ها در نتایج جستجوی فدرال اپل نمایش داده شوند.

برای بزرگنمایی کلیک کنید.

تعدادی از تحولات طی دو سال گذشته باعث شده است تا با جدیت بیشتری در مورد اینکه آیا موتور جستجوی بلند پروازانه اپل فعالانه در کار است ، حدس بزنیم:

  • در سال 2018 اپل Google SVP Engineering John Giannandrea را استخدام کرد تا گروه یادگیری ماشین و هوش مصنوعی این شرکت را اداره کند. اندکی پس از آن او مسئولیت سیری را نیز بر عهده گرفت.
  • ارسال آگهی های شغلی مختلف به مرور برای مهندسان جستجو.
  • افزایش فرکانس خزیدن توسط Applebot.

پایان احتمالی یک معامله جستجوی 8 میلیارد دلاری

یکی از بحثهای عمده در شکایت ضد انحصاری DOJ علیه Google در مورد معامله جستجوی پیش فرض آیفون است. در این سند آمده است: “در ازای این دسترسی ممتاز به پایگاه گسترده مصرف کنندگان اپل ، گوگل هر ساله میلیاردها دلار درآمد تبلیغاتی به اپل می پردازد ، با تخمین های مردم در حدود 8-12 میلیارد دلار. درآمدهای مشترک Google با اپل تقریباً 15-20 درصد از درآمد خالص اپل در سراسر جهان را تشکیل می دهد. ”

مطالب مرتبط  SEL 20200615

یکی از نتایج بالقوه و حتی احتمالی پرونده ، که نه گوگل و نه اپل نمی خواهند ، پایان معامله جستجوی پیش فرض آنها است ، که برای هر دو شرکت بسیار سودآور است. در این شکایت آمده است: “Google تخمین می زند ، در سال 2019 ، تقریباً 50 درصد از ترافیک جستجوی آن از دستگاه های اپل ناشی شده است.” این به میلیاردها دلار کلیک تبلیغ تبدیل می شود. برای اپل ، میلیاردها هزینه خدمات است که شرکت به طور بالقوه از دست می دهد.

اگر رابطه جستجوی آنها مختل شود ، Google به اندازه اپل صدمه نخواهد دید. تلاش ها در اروپا برای اخلال و بیرون راندن گوگل از موقعیت مسلط سهم بازار خود به طور موفقیت آمیز انجام نشده است. در ایالات متحده ممکن است هنگام راه اندازی آیفون جدید ، صفحه نمایش “انتخاب جستجو” اجباری مانند اتحادیه اروپا را بدست آوریم. این امر باعث می شود تا کاربران Google یا موتور جستجوی دیگری – در حال حاضر بینگ ، یاهو و DuckDuckGo – را به عنوان پیش فرض انتخاب کنند.

در این سناریو ، به احتمال زیاد اکثر قریب به اتفاق کاربران (بخوانید: کاربران فعلی Google) به سادگی Google را انتخاب می کنند. بنابراین گوگل احتمالاً بدون هزینه های میلیاردی برای اپل به همان وضعیت “پیش فرض” دست پیدا می کند. در مورد عواقب ناخواسته صحبت کنید ، ایالات متحده در واقع صرفه جویی در پول Google می کند اما تقریباً هیچ چیز را از نظر رقابتی تغییر نمی دهد.

به طور فرضی ، یک موتور جستجوی اپل می تواند در سهم بازار تلفن همراه Google تأثیر بگذارد.

سرعت بخشیدن به موتور جستجوگر اپل

در غیاب میلیاردها گوگل در پرداخت هزینه ها ، اپل ممکن است تصمیم بگیرد که نیاز به سرمایه گذاری در جستجو به عنوان یک جز strategic استراتژیک از تجربه کلی کاربر تلفن همراه دارد – به همان روشی که سالها قبل با نقشه ها انجام داد. (بعلاوه ، اپل نظرات و عکسهای بومی را به نقشه ها اضافه می کند.) اما چگونه می تواند با Google رقابت کند. آیا این حتی امکان پذیر است؟

همانطور که فایننشال تایمز در این هفته اشاره کرد ، اپل پول زیادی را تشکیل داده و یکی از معدود شرکت های فناوری است که می تواند تقریباً هر کاری را که بخواهد انجام دهد. شاید بهترین راه برای سرعت بخشیدن به توسعه یک موتور جستجوی شبه رقابتی برای اپل ، دستیابی سریع به یک استارت آپ جستجو مانند Neeva باشد که توسط رئیس تبلیغات سابق گوگل ، Sridhar Ramaswamy در حال توسعه است.

مطالب مرتبط  نحوه اندازه گیری KPI های محتوا در طول COVID [Video]

مشکل Ramaswamy این است که او می خواهد برای حمایت از Neeva هزینه اشتراک ماهیانه را بپردازد ، که به طرز تحسین برانگیزی قول می دهد از تبلیغات و نوع جمع آوری اطلاعاتی که اکنون گوگل به آن اعتماد می کند اجتناب کند. با این وجود ، با توجه به وجود گوگل ، این مدل احتمالاً Neeva را به وضعیت پخش کننده دائمی دائمی تحویل می دهد. آوردن Ramaswamy و Neeva به اپل می تواند توسعه موتور جستجوی کاملاً پیشرفته را تسریع کند.

رتبه بندی و تبلیغات جستجوی اپل

در مستندات Applebot ، اپل در مورد الگوریتم رتبه بندی خود بحث می کند. متغیرهای رتبه بندی زیر را مشخص می کند:

  • تعامل کاربر با نتایج جستجو
  • مرتبط بودن و تطبیق عبارات جستجو با موضوعات و محتوای صفحه وب.
  • تعداد و کیفیت پیوندهای سایر صفحات وب.
  • سیگنالهای مبتنی بر مکان کاربر (داده های تقریبی).
  • ویژگی های طراحی صفحه وب.

اپل می گوید این موارد به ترتیب وزن و اهمیت ارائه نشده اند.

راهی که اپل می تواند قلب و ذهن سئوکاران را به خود جلب کند این نوع شفافیت یا حتی شفافیت بیشتر در مورد رتبه بندی است. این شرکت همچنین می تواند از طریق تبلیغات جستجوی پرداخت شده درآمد کسب کند ، همانطور که در فروشگاه App خود این کار را می کند.

اپل اکنون حدود چهار سال تجربه مدیریت زیرساخت SEM دارد. از آنجا که مدل تجاری اپل تبلیغاتی نیست ، می تواند تبلیغات جستجوی پولی را به کاربران ارائه دهد ، با این وجود با گذشت زمان درآمد قابل توجهی کسب می کند و درآمد از دست رفته از پرداخت های جستجوی پیش فرض Google را جایگزین می کند (یا بیش از آن است). تبلیغات جستجوی پولی اپل می تواند کاملاً محرمانه باشد و به همان روزهای ابتدایی گوگل بازگردد.

در مورد موتور جستجوی کاربر که قبلاً انتخاب شده است (به عنوان مثال Google) ، این نتایج می توانند در پایین SERP ارائه شوند ، نه در بالا. اما اپل انگیزه ای برای راه اندازی موتور جستجوی کاملتری نخواهد داشت مگر اینکه به زور از هزینه های میلیاردی گوگل جدا شود.

پست آیا پرونده ضد انحصاری گوگل موتور جستجوی اپل را محتمل تر می کند؟ اولین بار در سرزمین موتور جستجو ظاهر شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top