آیا ناشران AMP را هنگامی که دیگر نیازی به Top Stories نباشد ، کاهش می دهند؟

thumbnail

چارچوب صفحات شتاب دهنده تلفن همراه (AMP) Google به گونه ای طراحی شده است که راهی به صاحبان سایت می دهد تا بتوانند به سرعت مطالب خود را به کاربران موبایل تحویل دهند. این شرکت اجرای AMP را با ایجاد نیاز به ناشرانی که می خواهند مقالات آنها در چرخ فلک برجسته Top Stories در Google به نمایش درآید ، تحریک کرد.

با انتشار اخباری مبنی بر اینکه Google قصد دارد الزامات AMP را از ابتدای سال 2021 برداشته شود ، ناشران دوباره ارزیابی می كنند كه آیا منابع آنها صرف بهینه سازی تجربیات تلفن همراه خود می شود تا واجد شرایط بودن در بخش Top Stories بدون AMP باشند ، یا اگر ادامه آن آسان تر است؟ نسخه های AMP از صفحات آنها.

AMP چیست؟

AMP که در ابتدا توسط ایجاد شده است ، یک چارچوب متن باز منبع HTML است که می تواند برای ایجاد سریع صفحات وب موبایل بارگذاری شود. همچنین می تواند برای ارائه تبلیغات و ارسال ایمیل پویا مورد استفاده قرار گیرد.

صفحات سریعتر تجربه بهتری را در اختیار کاربران قرار می دهند و در حالی که خود AMP یک عامل رتبه بندی گوگل نیست ، سرعت صفحه است. برای ناشران ، یکی از بزرگترین مشوق ها برای حفظ صفحات AMP واجد شرایط بودن در نسخه موبایل Carousel Top Stories در گوگل است که می تواند مقالات با دید بیشتری نسبت به نتیجه جستجوی استاندارد ارائه دهد.

بخش Top Stories در نتایج جستجوی تلفن همراه. صفحات AMP با آرم رعد و برق مشخص می شوند.

با این وجود یکی از معامله ها این است که پیاده سازی صفحات AMP اساساً به معنای حفظ نسخه دوم سایت شماست که می تواند از نظر منابع فشرده باشد. ماه گذشته ، گوگل اعلام کرد که AMP دیگر الزامی برای حضور در بخش Top Stories نیست که از اوایل سال 2021 آغاز می شود. وقتی این تغییر اتفاق بیفتد ، تجربه صفحه یکی از فاکتورهای جدیدی خواهد بود که گوگل برای اولویت بندی مطالب برجسته در Top Stories چرخ فلک. برای ناشرانی که به استفاده از AMP ادامه می دهند ، تغییری ایجاد نمی شود و نسخه AMP از محتوای آنها نسخه ای است که در بخش Top Stories به آن پیوند خواهد یافت.

آینده نامعلومی برای AMP

با حذف گوگل یکی از بزرگترین انگیزه های ناشرها برای ادامه AMP ، SEO می توانند دوباره فکر کنند که آیا ارزش نگهداری از آن را دارند یا دوبرابر کردن بهینه سازی تجربه تلفن همراه خود.

AMP هنوز هم برای تجربه کاربر ارزشمند است. گلن گبه ، رئیس G-Squared Interactive گفت: “برای برخی از ناشران خبر ، شرط Top Stories در تلفن همراه عامل مهمی در تصمیم گیری بود ، در حالی که برخی دیگر می خواستند برای افزایش عملکرد به AMP حرکت کنند.” بر آنچه او به مشتری توصیه می کند تأثیر بگذارد. وی گفت: “تجربه کاربر سریع برای کاربران صاعقه است (تقریباً سریع) ، بنابراین همیشه یک نیروی محرکه برای حرکت به AMP بود.”

مطالب مرتبط  نکته طرفدار: فهرست مطالب می تواند گزینه های پیوند دیگری را در جستجوی ارگانیک فراهم کند

با این حال ، این تنها راه ارائه صفحات سریع نیست. “برای ناشری که من با آنها کار کردم ، [there’s] متیو براون ، مدیر عامل MJBLabs و مدیر سابق استراتژی جستجو برای نیویورک تایمز ، گفت: توضیح داد که مشتریان وی قبلاً در عملکرد موبایل سرمایه گذاری کرده اند و AMP فقط وسیله ای برای رقابت در درون است. بخش Top Stories.

براون ادامه داد: “بسیاری از تیمهای مهندسی و طراحی که من با آنها کار کردم ، از اجرای چارچوب AMP صرفاً برای سود SEO ناراضی بودند ،” ادامه داد: “با توجه به زمان و هزینه ای که هنگام بهبود همزمان سایت موبایل خود دارید ، ناامیدی را درک می کنم. “

ممکن است صبر کنید و آزمایش کنید. ما قصد داریم ببینیم که چگونه SERP [search engine results page] مت Dor Dorville ، مدیر سئو در BuzzFeed ، که در حال حاضر نسخه های AMP از محتوای خود را حفظ می کند ، گفت: با رقابت جدید و اینکه چگونه رقبایی که AMP ندارند انجام می شود.

با برطرف شدن نیاز AMP ، محتوای بیشتر ناشران واجد شرایط برای نمایش در قسمت Top Stories می باشند. وی افزود: “این امکان وجود دارد که تست رقبا بسیار زیاد باشد و سرعت سایت های آنها چقدر سریع باشد و هزینه و مزایای حفظ وب سایت دیگری را نیز اندازه گیری کند.” بعد از اینکه Google کلید سوئیچ را باز کرد ، شرایط را دوباره ارزیابی می کند.

سیگنال های تجربه صفحه

بعد از حذف گواهینامه Google از شركت AMP ، ناشران می توانند به جای حفظ نسخه های AMP صفحات خود ، اولویت بندی عوامل تجربه صفحه را برای دریافت مطالب خود در بخش Top Stories قرار دهند.

الگوریتم تجربه جدید صفحه Google برای ارزیابی صفحات وب بر اساس تجربه کاربران انسانی از آنها طراحی شده است. این سیگنالها را از Core Web Vitals شرکت با سیگنالهای جستجوی موجود مانند سرعت ، دوستی با موبایل ، HTTPS ، حضور تبلیغات مزاحم و اینکه آیا محتوا به عنوان بارهای صفحه پرش می کند ، ترکیب می کند.

گاب گفت: “الگوریتم هایی وجود دارد که گوگل را حذف کرده است و تأثیر چندانی نخواهد داشت.” قدرت زیادی ندارید ، بنابراین صاحبان سایت آن را جدی نمی گیرند. ” برای ناشران فعلی که از AMP استفاده می کنند ، درجه ای که باید سایت خود را برای تجربه صفحه بهینه کنند ، احتمالاً عاملی برای ادامه استفاده از AMP یا بدون پیشبرد جعبه است.

مطالب مرتبط  Nextdoor پست های کسب و کار رایگان ، مشاوره بهترین شیوه را نشان می دهد

“هر یک [Google’s page experience factors] از دید کاربر بسیار عالی است ، اما در عین حال ، ما باید از داشتن وب سایتی که به تبلیغات برای درآمد متکی باشد ، اعتماد به نفس و منفی خود را وزن کند ، که در بعضی مواقع معیارهای مورد نظر ما را به ما نمی دهد. ” با ذکر این نکته که BuzzFeed قبلاً آن عوامل را در حد اولویت های مالی خود در اولویت قرار داده است. وی افزود: “با حذف AMP می توانیم درآمد بیشتری کسب کنیم [through advertising] اما این به دلیل زمان بار بیشتر خواهد بود زیرا شبکه های تبلیغی باعث افزایش زمان بار شما می شوند. ” ناشران که با معاملات مشابه مواجه هستند ، ممکن است برای یافتن سازش مناسب بین تجربه کاربر و تولید درآمد تبلیغ ، مجبور به انجام آزمایشاتی شوند.

نقطه تصمیم

براون گفت: “برای ناشران که قبلاً در AMP کار می کنند ، فکر می کنم نقطه تصمیم گیری زمانی خواهد بود که سایت از هرگونه تعمیر اساسی ، مانند تغییر طراحی مجدد یا تغییر CMS عبور کند.” با توجه به اینکه دیگر نیازی به Top Stories در تلفن همراه نیست ، مطلوب تر به نظر می رسد. “

قبل از برنامه ریزی برای کنار گذاشتن AMP ، توصیه براون این است که صاحبان سایت باید بررسی کنند که آیا نتایج Top Stories در بخش آنها تحت سلطه صفحات AMP است: “من باید مدارکی را ببینم که سایت های غیر AMP در کنار آنها قرار می گیرند. در مورد خاموش کردن یا رد کردن اجرای AMP کاملاً احساس خوبی دارید. “

رودی گلفی ، مدیر محصولات در Google ، به موتور موتور جستجو گفت: بیشتر صفحات AMP از نظر معیارهای تجربه صفحه عملکرد خوبی دارند. با این حال ، برخی از الزامات ظاهر شدن صفحات غیر AMP در بخش Top Stories ممکن است سخت تر از حفظ AMP باشد. برای سایت هایی که قادر به عملکرد تلفن همراه خود نیستند تا جایی که بیش از آن شرایط باشد ، حفظ AMP ممکن است راهی آسان تر باشد.

پست آیا ناشران AMP را هنگامی که دیگر نیازی به Top Stories نباشد ، کاهش می دهند؟ برای اولین بار در موتور موتور جستجو ظاهر شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top