آیا اپل در مورد جستجو واقعی است و قصد دارد Google را به کار بگیرد؟

thumbnail

بخشی از موفقیت جستجوی تلفن همراه Google به این واقعیت متکی است که این موتور جستجوی پیش فرض آیفون است. این شرکت طی این سالها میلیاردها دلار برای آن امتیاز پرداخت کرده است. اما شواهدی وجود دارد که نشان می دهد اپل در حال ساخت موتور جستجو برای استفاده از Google است – این بار به صورت واقعی.

اول شواهد. همانطور که جان هنوشو از جان کویولف در یک پست وبلاگ خاطرنشان کرد ، اخیراً اپل اعلامیه های شغلی بیشتری را برای مهندسان جستجو (از جمله برای اپل مپ ها) درج کرده است. این واقعیت آشکار است که ، در iOS 14 ، Spotlight Search از نتایج Google تأکید کرده یا کاملاً دور می زند. این شرکت همچنین صفحه پشتیبانی خود از وب خزنده (Applebot) را با اطلاعات جدید در مورد نحوه رتبه بندی نتایج به روز کرده است. و گزارش شده است که Applebot به طور منظم شروع به خزیدن سایت ها کرده است.

در اروپا اخیراً فعالیتهای ضد انحصاری و نظارتی در مورد جستجوی پیش فرض دستگاههای Android بسیار زیاد بوده است. گوگل مجبور شد با نصب دستگاه جدید ، صفحه “انتخاب جستجو” را برای کاربران Android ایجاد کند. این بحث برانگیز بوده اما هدف آن این است که به کاربران این امکان را بدهد که گزینه دیگری را برای Google انتخاب کنند و سهم بازار رقبا را افزایش دهند. این البته به معنای این نیست که این اتفاق خواهد افتاد.

در حالی که گزینه جستجو در iPhone – Google ، Bing ، Yahoo یا DuckDuckGo وجود دارد – اکثریت قریب به اتفاق کاربران یکی از این رقبا را انتخاب نمی کنند. در سال 2013 اپل Bing را به عنوان موتور جستجوی پیش فرض Siri در نظر گرفت اما نه برای مرورگر Safari در iPhone. گوگل Bing را به عنوان منبع نتایج جستجوی وب برای Siri در سال 2017 جایگزین کرد.

امروز بینگ و یاهو کمتر از 5 درصد جستجوی تلفن همراه را در ایالات متحده ترکیب می کنند اما با توجه به سهم بازار جستجوی تلفن همراه گوگل ، تقریبا 95٪ و تحقیقات مستمر ضد انحصار در اروپا و ایالات متحده ، احتمالاً روزهای جستجوی پیش فرض این شرکت در Safari است. شماره گذاری شده

مطالب مرتبط  بینگ از rel = حمایت و rel = ugc پشتیبانی می کند

چرا موتور جستجو می کنیم؟ به همین دلیلی که اپل نهایتا برنامه نقشه برداری را راه اندازی کرد ممکن است تمایل به راه اندازی موتور جستجوی تمام عیار داشته باشد. این یک قابلیت استراتژیک است که احتمالاً اپل در نهایت می خواهد به منظور کنترل بهتر تجربه کاربر و نمایش محتوا و برنامه ها در دستگاه های تلفن همراه خود. اپل همچنین می تواند قابلیت جستجوی “فدراسیون” یا روی دستگاه و وب را فراهم کند ، که Google نمی تواند در iPhone.

گوگل و اپل از لحاظ تاریخی با برنامه ها و اهمیت آنها در اکوسیستم اختلاف نظر داشته اند. در یک زمان ، گوگل برنامه ها را به عنوان یک تهدید تلقی می کرد ، هرچند که این سرعت نسبتاً سریع از بین می رود.

گوگل در ابتدا برنامه های تلفن همراه را مرگ شبکه وب را رد کرد و سعی کرد به جای آن ، کارهای بسیاری انجام دهد تا به جای آن استفاده از وب موبایل را ارتقا دهد تا حدودی ابتکار عمل AMP بخشی از آن است ، اطمینان حاصل شود که تجربه وب تلفن همراه کاملاً از تجربه برنامه پایین نیست. اما هر دو تجربه مشترکاً وجود دارند و نیازهای کاربر دیگری را در بر می گیرند و از موارد استفاده می کنند.

چگونه جستجوی اپل بر رقبا تأثیر می گذارد. این گمانه زنی است ، اما کاملاً ممکن است که اپل بتواند موتور جستجوی تلفن همراه شماره دو شود. Safari محبوب ترین مرورگر تلفن همراه در ایالات متحده است. Chrome دوم است. با این حال ، هنوز مشخص نیست که جاه طلبی های جستجوی اپل تا چه حد گسترده یا گسترده است. توسعه جستجو در اینجا ممکن است بر روی Spotlight Search متمرکز باشد و تا سافاری گسترش نیابد.

Spotlight Search که از بالای صفحه اصلی iPhone به آن دسترسی پیدا می کند ، در مقایسه با مرورگرها یا برنامه های جستجوی اختصاصی (مانند Google) به همان اندازه قابل مشاهده یا استفاده گسترده برای جستجوی وب نیست. اما یک تجربه بالقوه یکپارچه تر وجود دارد که Siri نتایج ، Spotlight Search و جستجوی پیش فرض مرورگر Safari اگر در UI نباشند ، در انتهای صفحه متحد می شوند.

مطالب مرتبط  جستجوی Google به کاربران کمک می کند تا بازی های ورزشی زنده ، نمایش های تلویزیونی خطی را پیدا کنند

موتورهای جستجو مانند DuckDuckGo یا Neeva مبتنی بر اشتراک می توانند از یک تجربه جستجوی جامع و قوی تر اپل رنج ببرند. این بدان دلیل است که موتورهای جستجوگرهای جایگزین این روزها بیشتر خودشان را به دلیل دوست داشتن حریم شخصی بیشتر یا در مورد نوا ، بدون تبلیغات بودن ، به فروش می رسانند. اپل به شدت به عنوان یک محصول متمایز برای محصولات خود به بازاریابی از حریم خصوصی مبادرت ورزیده است و بعید به نظر می رسد که در صورت مشاهده هرگونه تبلیغ در نتایج جستجو ، تبلیغات زیادی داشته باشد. (اگرچه ، اپل یک شرکت عمومی است که به دنبال منابع جدید رشد درآمد است ، بنابراین می تواند با گذشت زمان وسوسه شود.)

چرا مهم است. در صنعتی که تقریباً کاملاً روی Google متمرکز است ، داشتن یک رقیب جستجوی جدید قوی بسیار هذیان خواهد بود. و گوگل احتمالاً به دلایل مختلف از چنین اقدامی استقبال می کند: این امر می تواند از پرداخت میلیاردها دلار به اپل متوقف شود و رنج قابل توجهی را متحمل نشود و همچنین می تواند در موارد ضد انحصاری به اپل به عنوان یک رقیب قدرتمند اشاره کند.

اما این نکته بسیار قابل مشاهده است ، و همچنین شکل دقیقی که موتور جستجوی جدید اپل در آن می گیرد. اپل فرصت و منابع لازم را برای اجرای خود در گوگل دارد اما سوال این است که آیا وی تجربه متوسطی را ایجاد می کند که کسی را تحت تأثیر قرار ندهد. این شرکت چالش ساخت یک نقشه جایگزین برای گوگل را دست کم ارزیابی کرد و آموخته های دردناک در این روند بود.

پست آیا اپل در مورد جستجو واقعی است و قصد دارد در گوگل فعالیت کند؟ اولین بار در موتور موتور جستجو ظاهر شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top