آیا آمازون قصد دارد ناهار Google را بخورد؟

thumbnail

بر اساس گزارش eMarketer ، درآمد تبلیغات Google در ایالات متحده امسال برای اولین بار از سال 2008 کاهش می یابد. کاهش 5.3 درصدی تخفیف بیش از 2 میلیارد دلار از درآمد تراشیده و غول جستجو را با کمتر از 30 درصد از بازار تبلیغات دیجیتال ایالات متحده ترک خواهد کرد. این یک چرخش قابل توجه در زمانی است که انتظار می رود آمازون – تقریباً تازه وارد به فضا – رشد 23.5 درصدی را به خود اختصاص دهد و تقریباً یک دهم کل هزینه تبلیغات آنلاین را به خود اختصاص دهد.

چه خبر؟ خوب ، همه گیر COVID-19 با آمازون مهربان بوده است: این شرکت در سه ماه منتهی به مارس شاهد جهش 26 درصدی درآمد بود زیرا مشتریان محصور محصولات بیشتری را به صورت آنلاین سفارش می دادند. تخمین زده شده است که درآمد تبلیغات آمازون سالانه 23 درصد و تا سال 2023 حدود 470 درصد رشد خواهد کرد. تجارت تبلیغات گوگل با هزینه های روزمره داخلی همخوانی چندانی ندارد ، بنابراین طبیعی است که ببینید آمازون چنگ می زند در این اوضاع آشفته سهم بیشتری از بازار را داشته باشید.

برای بازاریابان آنچه در کوتاه مدت و بلند مدت مهم است حرکت مداوم آمازون در مناطقی است که Google در آن زمان تسلط داشته است – به ویژه تبلیغات نمایش داده شده. دامنه محصول DSP آمازون همچنان در حال رشد است و این شرکت فعالانه تبلیغات را تحت فشار قرار می دهد تا از این قابلیت به عنوان درایور بالای کانال استفاده کنند. علاوه بر این ، با هدف غوطه وری Google در مورد کوکی های شخص ثالث در Chrome ، داده های هدف آمازون ثروتمندتر می شوند و ارزش آنها بیشتر می شود.

Amazon DSP: Data king است

در نگاه اول ، به نظر می رسد آمازون DSP چیزی نیست که گوگل باید بخوابد. صادقانه بگویم ، به عنوان یک ابزار نرم افزاری بدون هیچ زحمتی: سیستم عامل های مدیریت تبلیغات دیگری وجود دارد که استفاده از آنها راحت تر است و زنگ ها و سوت های بیشتری دارند. اما آمازون DSP با یک ویژگی کشنده همراه است: دسترسی به داده های شخص اول در مورد نحوه خرید و هزینه مصرف کنندگان در آمازون.

Amazon DSP (Demand-Side Platform) این امکان را به مارک ها می دهد که بتوانند مخاطبان را بر اساس بخش های سبک زندگی و رفتار خرید هدف قرار دهند.

آمازون با اختلاف زیاد در رتبه یک در فضای تجارت الکترونیکی ایالات متحده قرار دارد و این حجم نمونه کاملاً ناخوشایند به این معنی است که داده های آمازون بازتاب واقعی بازار تجارت دیجیتال است.

مطالب مرتبط  AMP برای بخش داستانهای برتر Google الزامی نخواهد بود

اساساً ، دسترسی به داده های آمازون به این معنی است که شما می توانید تبلیغات را بر اساس عادت های واقعی هزینه های مصرف کنندگان ، سابقه خرید و عادت های محصول متمرکز بر روی محصول هدف قرار دهید – یک منبع اطلاعاتی فوق العاده غنی و قدرتمند که امکان پروفایل و تقسیم بندی مخاطب را بسیار دقیق فراهم می کند.

کوکی ها خرد می شوند

راه حل DSP مبتنی بر داده آمازون در بهترین زمانها برای Google و سایر سیستم عامل های تبلیغاتی رقبای مهیبی خواهد بود. اما آخرین اقدام آمازون در حالی صورت می گیرد که بازاریابان عملکرد با مرگ کوکی ردیابی دست و پنجه نرم می کنند و بازیکنان بزرگ هدف گیری مجدد مجبورند در مورد مدل های تجاری خود تجدید نظر کنند.

این یک سناریو را ایجاد می کند که در آن بازیگران صنعت که قبلاً به دلارهای عملکردی سخت گیری می کردند اکنون در تلاشند تا شخصی سازی و هدف گذاری را که تاکنون وعده داده اند تحقق بخشند. مارک ها به خوبی از این مشکل آگاه هستند و مجبور می شوند که روش های جدیدی را برای کار در نظر بگیرند. با انتشار iOS 14 در پاییز امسال ، اپل از کاربران خواسته است تا در جمع آوری داده ها شرکت کنند ، و این امر مانع از هدف قرار دادن تبلیغات در برنامه های دیگر توسط شرکت هایی مانند فیس بوک می شود.

همه اینها یک گشودگی واقعی برای آمازون ایجاد می کند: هم تقاضای عملکرد بهتر و هم تشخیص اینکه صنعت به یک روش دیگر مجبور است در آینده ای پس از کوکی محوری ایجاد کند. خواه این کار باعث شود که این یک زخم مرگ باشد یا صرفاً یک موج شوک برای بازیکنان عملکرد فعلی باشد ، این اختلال واقعی است و آمازون با اتکا به داده های خود و نه هدف گیری بر اساس کوکی یا دستگاه ، می تواند به عنوان یک ظاهر- بندرگاه امن مورد نیاز است زیرا مارک ها منتظر می مانند ببینند که بعدی چه خواهد شد

کنار آمدن با هرج و مرج

این به ویژه با توجه به اینکه اختلال فعلی به عادات مصرف کننده نیز تسری پیدا می کند ، بسیار قدرتمند است. به عنوان مثال بخش مواد غذایی را در نظر بگیرید – سفارشات آنلاین از زمان ابتلا به همه گیری همه گیر سه برابر شده است ، حتی بدون در نظر گرفتن سفارشات وانت در حاشیه ، و همگام با هر نوع تحول یک شبه برای هر یک از داده های بازار تاریخی یا یک برنامه هدفمند تبلیغات مرسوم دشوار است.

مطالب مرتبط  20201029 SEL مختصر

از طرف دیگر ، آمازون به داده های مربوط به اینکه کدام یک از مشتریان در حال خرید مواد غذایی هستند ، انواع سفارشات خود و نحوه تبلیغات در تصمیم گیری های آنها ، دسترسی واقعی دارد. این اجازه می دهد تا فروشندگان مواد غذایی در زمان واقعی به نقاط بین تبلیغات و فروش بپیوندند و استراتژی های خود را برای به حداکثر رساندن ROI حتی در یک محیط خرده فروشی که به سرعت در حال تغییر است ، تنظیم کنند.

به طور خلاصه ، آمازون در حال حاضر بهترین بازی در شهر هنگام استفاده از داده های تجارت الکترونیکی در مقیاس برای هدف قرار دادن تبلیغات و ارائه ارتباط واضح با تأثیرات فروش است. این امر منجر به پذیرش برندهای مواد غذایی و سایر افراد خواهد شد و فقط توانایی آمازون را برای سرقت سهم بازار از سایر ارائه دهندگان طرف تقاضا افزایش می دهد.

بعدش چی پیش میاد؟

آمازون لزوماً کارها را برای خود آسان نمی کند: رابط کاربری دست شما را درگیر نمی کند ، این می تواند مانع برخی از کاربران شود و حداقل خرید 35000 دلاری ، هزینه مارک های DSP آمازون را برای چرخش زیاد می کند. اما با وجود اکوسیستم ارائه دهندگان فناوری تبلیغات شخص ثالث که به مارک ها کمک می کند کمپین های DSP خود را از طریق روش های مقرون به صرفه مدیریت کنند ، (کارفرمای من Teikametrics یکی از این شرکت ها است) حتی قیمت بالای برچسب نیز بازدارنده ای برای مارک ها نخواهد بود .

البته ، در خواندن آخرین آئین های Google نباید خیلی سریع باشیم. این شرکت هنوز 30٪ از صنعت تبلیغات آنلاین ایالات متحده را کنترل می کند و همچنان گوریل در اتاق است. اما میزان نگهداری گوگل در بازار تبلیغات ایالات متحده بسیار کمتر از چند ماه پیش به نظر می رسد و این خبر خوبی برای مارک ها است. با ظهور آمازون DSP ، اکنون گزینه های واقعی برای Google برای مارک هایی وجود دارد که خواهان مزایای تبلیغات عملکرد بدون عدم اطمینان کوکی ها هستند.

پست آیا آمازون قصد دارد ناهار Google را بخورد؟ اولین بار در سرزمین موتور جستجو ظاهر شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top